Ku tak percaya!!

Assalamualaikum.. en3 ni agak emo dan ada ala2 novel,bakal penulis (insyaAllah ) dia ialah teddy bear dalam en3 ni
teddy bear disingkat menjadi GC

hampir satu tahun GC meninggalkan sekolah dan sekolah di tempat lain. ya, aku mengaku aku hampir melupakannya kalau aku tak tengok fb atau baca sedikit coretan aku tentang GC. nak kata rindu tak lah sangat tapi kalau peristiwa tu aku rindu.. begini ceritanya..........

satu petang, aku dan kawan aku buat kerja sekolah. aku pun terpandang pagar sekolah dan nampak GC. aku buat donno je.

GC nak lintas jalan bersama kawan dia. Tiba-tiba dia terjatuh. Aku dan Tiqah nampak kejadian itu tetapi kami tak tolong sebab cara GC bangun sungguh comel macam pompuan. Kami hanya tolong tengok dan tolong gelak.

Yang paling giler dan pelik, kawan dia pun turut landing atas jalan tu. Nasib baik tak ada kereta kalau tak..
Kawan sejatilah katakan. bangun sama2, jatuh pun sama2

GC pun datanglah ke kedai yang kami duduk. muka dia memang merahlah. Aku dan Tiqah tak berhenti ketawa lagi, Ikin yang tak tahu apa2pun sama2 ketawa. Aku cuba control tapi tak boleh.

lepas tu aku nampak dia pesan ais blend strawberi. dan lepas siap dia terus blah.

Sampai sekarang aku masih ingat dan menggelarkan ais blend strawberi sebagai 'air kenangan'. Tiqah dan Ikin tanya GC macam mana dia boleh jatuh.Dia kata sesaja nak buat orang ketawa. boleh percaya ke??

Awal tahu, aku ada nampak dia lawat sekolah aku. dia kan dah pindah. Dan itu kali terakhir aku jumpa dia.

 Hari ni, aku nampak dia naik motor dengan kawan dia. Aku tak mampu berkata2. aku sangat terkejut dan tak percaya aku akan jumpa dia semula. nasib baik dia tak singgah ke kedai. kalau dia singgah aku nak buat reaksi apa eh??

waktu tu dia pakai cermin mata. rindu waktu dulu2. peminat rahsia senyuman dia. aku tak suka cuma minat. jangan nak salah faham.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

TEDDY BEAR to WATASHI NO HOSHI

Me

My precious Iris dalam genggaman