Hari Jadi Aku!!

Assalamualaikum...
 
Aku langsung tak sedar yang aku dah 14 tahun, cepatnya masa berlalu. rasa nak patah balik ke 8 tahun dahulu. tapi itu MUSTAHIL. sangat2 mustahil.
aku x sedar yang hari ni hari jadi aku sampai salah seorang classmate aku wish kat aku. ( baru perasan kita guna aku) lepas tu diikuti oleh beberapa yang lain.
Atiqah datang dah wish aku dalam keadaan berbisik. so sweet...( jangan salah anggap eh..we're bestfriend dan nak rapat macam adk beradik)
Tapi aku tak kesah diorang nak wish ke tak sebab bagi aku yang tak berperasaan ni rasa macam hari biasa je cuma umur yang meningkat.
terfikirlah jugak, umur dah meningkat tapi perangai macam budak2, pernah dilabel sebagai 'gengster'. (seram tak??... tak......) korang bayanglah sendiri eh...aku ada ceritalah nak kongsi..

Kawan aku kata,ada sorang senior ni kata. Bila tengok muka aku, dia nampak macam budak2 dan AYU. (Ayukah aku wahai senior??) satu hari tu, aku dan kawan aku turun pakai tangga lelaki. aku ad tumbuk tepi tangga.tanpa disedari, ada geng senior form 4 kat atas. dia orang rasa beranda tangga itu bergegar, jadi mereka pun intailah siapakah gerangan yang memiliki tenaga sebegitu, dia orang nampak aku dan kawan aku, dan terus gelak. tak sangka budak pompuan boleh buat macam tu, tak control ayu. ni pesanan aku pada senior tu "Don't jugde the book by its cover" jangan tengok muka je dan menganggap wanita ini lemah.

Aku ni pulak jenis alergik dengan perkataan ayu dan seangkatannya, jadi korang dah boleh agak perangai aku macam mana. tapi x lah sampai tomboi cuma ganas sikit je. Yeke sikit? kalau x hormat orang yang tua macam mana?(3 tahun lebih tua dari aku terutamanya lelaki), cakap kasar, kutuk orang depan2, macam mane??

aku rasa dah cukup ni. nanti ke lain pulak aku melalut.apapun aku mengharapkan yang baik2.  sebelum nak jadi kearah keperempuanan(ada ke??)aku nak cuba ubah perangai 'giler' aku ni dulu. nanti  umur 20an aku target, nak jadi macam tu. x taulah jadi kenyataan x sebab perangai aku semakin bertambah giler adalah. kuat betullah kutuk diri. kesian
dengan muka poyo

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

TEDDY BEAR to WATASHI NO HOSHI

Me

My precious Iris dalam genggaman